Wednesday, August 10, 2011

diDUGA lg

salam ramadhan..pg2 lg dah diduga hati n perasaan ni…dui, payahnya rasa hidup bila hati x sedamai saat2 gembira, bila hati x setenteram hari2 bahagia..bila kesilapan kita yg diperkata x tahu dimana puncanya.

silap ke pesanan atau ingatan yg diberi? salah ke budi bicara yg ditutur? angkuh ke amaran itu? bila hak milik dan kemudahan kita yg diberi disalah guna..akhirnya kita yg dpt hamburan kata2 amarah…..adui…bingung dan terluka lg hati ini.

andai bicara mengundang kemuraman, mengundang sakit hati, menghancurkan mood yg ada…siapalah aku kiranya kini? dulu sbagai penawar kata, pengubat rindu, penyeri hari..mungkin kini dah berubah…kini berlainan cara, berlainan suasana..terima lar hati dgn redhanya, krn dgn penerimaan ikhlas ko akan mampu bangun dan menjalani hari2 dgn aman.

knapa egonya hati sidia n seolah2 aku x der hati utk dijaga n perasaan utk difahami..hanya dia. hanya hati n perasaan nya sehingga aku sdiri mkn hati…bak menelan sembilu hempedu dlm diam. tertekan.. tp itu lar dugaan..itular cubaan ke arah pembentukan semula kasih syg yg hampir tersungkur menyembah bumi dek hadirnya taufan yg diundang tanpa disedari…maka aku harus tabah, aku harus kuat, aku harus gigih mengharunginya utk selama mana yg termampu..krn aku tahu suatu hr itu akan tiba..masa dan hanya DIA yg menentukan.

semuga kekuatan iman itu ada, ketabahan hati itu milikku n kesabaran itu hadir dlm jiwaku…dan dipermudahkan segala urusan n perlaksanaannya..AMIN!

No comments:

Post a Comment