Wednesday, October 27, 2010

orkid…LAR

last 2 weeks nya citer..baru nak write out dlm blog tercinta..2 mak sdara dr sblah ayah satu family meredah berweekend kat umah aku…dlm 10 kpla smuanya..huhu agak terperanjat bila diterjah begitu, almaklum umah aku ni mcm umah bujang jer..fridge n almari dapur jer besar…besar ker? kecik jer actually tp nak exaggerate utk mengatakan yg brg2 makanan mmg ler x der sgt.

tp x per..now nak citer mcm mana leh bawa kpd orkid nya story..alkisah nursery orkid terbesar n termurah nearby dgn my housing area…mmg pernah visit n beli fresh cut orkid pun dr situ tp x pernah terlintas nak beli pokok orkid n bela…tp pg yg nyaman tu, hasil bawa lawatan mak sdara ku ber-2 itu tlah menyebakan aku menyumbang rm19 kearah penjagaan pokok orkid dgn membelinya…so dgn x der ilmu n terpaksa cedok ilmu masa tu juga dr mak sdara yg mmg pakar jaga pokok bunga2 n okid juga, aku pun beli arr…confident jer masa beli dgn harapan bertahan ler hendaknya n semuga semangat aku nak tgk pokok ni idup lama berpanjangan ler hendakNYA..AMIN. aku berdoa dlm ati ler kiranya ni…

bawa lik, tunjuk kat hubby,,hehehe mcm biasa sapa yg nak jaga ni, saya ker awk? heheh aku dgn bangga kata aku ler…tp mr hub mmg tau sgt perangai aku yg agak2 hangat2 tahi ayam tu..tp x ler hangat sgt coz in certain2 perkara masih leh pakai tau!! tersenyum sengih jer…snang kata aku dah ada helper bab jaga pokok ni ler , coz mr hub understand n senyum2 sinis tu satu petanda baik….tq, tq n tochei syg!!

smua skali ada 5 pasu wif diffnt color…type tu aku x pasti..yg penting biar colourful..baru mnarik. so ada putih tone hijau, putih smua, oren, purple trang n purple gelap….hehehe bangga tgk bunga2 dah kuar…coz aku suka tgk pokok yg dah berbunga, itu jer yg leh bg semangat tuk maintainkan penjagaan pokok2 ni..if not malas ler..tgk daun jer x mnarik …so jom layan pokok orkid aku

m_26102010206 m_26102010207 m_26102010208 ***letak kat sudut pintu masuk umah jer..coz x der tempat sesuai lg yg leh halang dr direct heat n sun…so beteduh lah kamu2 disitu yer okid2 ku..muah.. 

manakala yg bwh ni gambar pokok orkid yg sempat aku snap spanjang berada disana..fuuh mmg ada yg pelik okid2 ni..ada yg bertanduk juga…haha mcm rusa nya tanduk gitu…

No comments:

Post a Comment