Thursday, May 5, 2011

nasib BAIK

salam. apa yg nasib baik? ermm, actually mmg nasib baik..coz nasib baik cuti aku nak apply x clash dgn ladyboss..if not fuuh mau ada sesi perang mulut tuk explain reason masing2…lega sgt bila dia bgtau date dia x clash dgn aku…syukur sgt. actually dlm opis aku ni cuma ada 2 ktul org jer dlm dept accounts – me n my mgr…kira aku ni pembvantu dia…x der org lain dah yg tau pasai akaun slain kami..so mmg dr awal kerja dulu dah pernah diinform if nak amik cuti both of us x leh cuti sama2…so kna plan agar cuti kami ber2 x clash…

bkn aku x plan …tp kalu plan vacation tu berbulan2 lpas dah book, x kan nak bgtau awal2 kan…mcm kemaruk sgt lar plak. so slalunya aku akan inform sbulan sblm apply cuti, lgpun cuti lbih 2 hr ni agak tense kalu x inform awal2..mau kna ganggu masa bercuti…so kalu inform awal2 leh ar ladyboss remind apa2 yg patut sblm aku chow mkn angin.

however at e’ same time aku pun x leh amik cuti sama dgn my admin colleague – Yvonne coz our admin cuma seorang jer..so if she’s not around aku ler yg tlg buat kerja2 admin yg urgent n also pick up phone…so kami ber2 slalunya akan bercerita bila masing2 nak amik cuti..supaya x clash juga..erm byk masalah btul bila di pk nak amik cuti sdiri tu – AL . nasib…apa nak buat.

cerita pasal cuti, actually me n mr hub blum lg buat passport..renew passport. dah lama expired coz dah lama juga kami x bjalan overc, so x pduli nak renew pun..tp skrg bila nak pi, baru ar sebuk cari masa bila nak renew n plus gambar pun blum amik daaaaaa…..maka dah decide ari ni lpas keja nak pi amik gambar n saturday sblm lik umah mentua nak renew passport…no further delay, if not too last minute…takut lak, apa2 hal x sempat pula. semoga smua bjalan lancar…AMIN

No comments:

Post a Comment