Friday, April 29, 2011

RABBIT in e’ house

kisah weekend lpas2 juga - suatu pg yg tenang…aku kuar nak pi beli sarapan pg n lauk utk masak2..buka pintu sliding depan n kuar ler pintu..tup2 di taman yg x sberapa aku tu ada sekor binatang warna coklat2 oren..ku ingatkan kucing aku..didi tp upa2nya si rabbit yg tgh enjoy mkn bersarapan daun pokok bunga raya mr hub..ooo..no wonder pokok tu x bepa nak idup..mcm terbantut…daun2nya telah dikerjakan si mr rabbit ni lar…ingatkan nak halau tp tgk kiut lak dia tgh mkn tu…so perhatikan jap.., bila diperhatikan lari ler mr rabbit ke arah pintu umah lak…n kbetulan kucing belaan aku-didi pun dah balik, minta sarapan pg nya..so aku bg ler smart heart friskies kat dia….n best partnya bila si didi dah x abis mkn friskies tu, si mr rabbit ler yg tlg sambung mkn…dui..ini rabbit byk pandai ler..mkn pulak makanan kucing yer…takut gak aku tgk..kang kena keracunan makanan lak coz itu makanan kucing..setahu aku ler..kang mau lpas mkn cirit birit..hahahha. nasib dia x mkn abis..aku halau dr dia trus mkn..takut juga kalu terjadi apa2 kat binatang belaan org yg dah tersesat masuk laman umah aku ni..so sblm aku kuar ke kedai aku make sure smua pintu tutp dulu coz nanti mau mr rabbit lompat masuk umah lak..n if mr hub bangun kang terperanjat plak dia.

btw..rabbit ni x liar..cuba nak pegang tp aku sdiri yg takut kalu2 dia  lak nak gigit jari jemari aku…hehehe. so rabbit sapa lar ni ek..pg2 dah cari mkn or mencuri mkn kat umah aku..ksian dia, mesti tuan punya lpa nak kasi mkn kot..x per..apa yg ada mkn ler dulu mr rabbit..sedekah……..!!

IMG_0784 IMG_0782 IMG_0783

BTW dah 2 pg aku terjumpa rabbit ni..almaklum weekend..mesti lar dpt jumpa coz mr rabbit buat kunjungan hormat pun dlm kul 8pg gitu…so mmg ler nampak ari weekend jer, ari kerja by e’ time aku dah x der kat umah…dah ada atas hiway kat bkt lenjan menuju office lar.

No comments:

Post a Comment