Friday, April 29, 2011

TIRING weeks

audit again….dah puas 2 minggu struggle nak menyiapkan accounts n its time for auditing lak…n this time punya audit pun almost 2 weeks…1st time ever audit being held for 2 weeks long..previous2 yr x pernah mcm ni…itu yg buat aku bertambah2 penat – non stop balik slalu lewat. x ler lewat mana..dlm kul 7 gak tp disbabkan umah dgn opis bkn ler dekat..takes around 1 hr gak nak reach home (if jln clear ya!). so solat maghrib mmg slalu kat jejantas sg buloh or petronas station damansara hiway tu…

actually ksian mr hub yg terpaksa melanguk lama2 kat luar tunggu aku…n bila lik umah masing2 dah penat..mkn pun kurang lalu..roti tlur pun jd ler…

nak cerita pasal audit ni yg buat lama sgt thn ni bkn apa..alkisahnya bila co terlebih sale pun payah..so last minute byk ler skit hanky panky halal (term aku ler!) terpaksa buat..sampai aku sdiri pun naik fening..nasib baik ladyboss mmg jnis pandai defend diri, so mmg aku bg auditor2 tu panah soalan2 mrk kat dia jer…aku ni jnis straight fwd jer…jujur ler katakan..hikhik

image

akibat dr tu lg lama ler auditor2 tu duk memerap kat co aku..buat mcm2 testing..sampai berulang2 kali aku ni kna kuar masukkan dokumen dlm file2 smula tiap2 hr…pnat kaki bjalan dr bilik ladyboss ke meja aku..coz all e’ files accounts matter dlm bilik ladyboss…p&c. n plg best skali ada timenya auditor duk sblah aku lg kat meja kerja aku ni utk tanya camna aku dpt figure2 tu n minta explaination n clarification ..dui..fening juga bila nak gode2 balik calculation lama..sib baik dpt juga explain how n y.

big boss pun dah panas mata tgk mrk lama sgt kali ni buat audit, katanya mcm kacau masa kami – well partly mmg betul coz aku sdiri x siap2 lg issue cek for this mth utk submission n accounts mthly pun x bersentuh…dui nampaknya lewat ler closing bln ni. actually nak salahkan mrk pun x leh juga coz this yr mmg kira 1st yr co aku byk involve in project so itu yg membuatkan mrk lama skit buat field work plus mgr mrk ni lak jnis details orgnya..x leh nampak sangsi, abis dia suh buat testing lg..n sample mrk sometimes cecah 10sample tau…gila aku dibuatnya!! 1st time involve in project mmg agak huru hara akaun…almaklum apa yg dibelajar tu dah bertahun tinggalkan n mgr aku pun x der experience project2 ni, so kami buat apa yg termampu..n hasilnya byk ler query dr external auditor…fuuh x leh bayangkan internal audit nanti mcm mana plak. FENING!!

image

today with high hope – it will be final day for them here….so nxt week i can peacefully concentrate on my daily work. AMIN.

No comments:

Post a Comment